søndag den 29. december 2013

2013

Endnu et år er ved at være slut. Mit 21. år. Et år, der om alt, sådan nogen lunde, har været stabilt. Relativt. For alt vel relativt. Og i mit liv er alt rimelig stabilt - i sammenligning med hvad alt der har været.

En afgørende forskel er, at jeg føler mig kigget over skulderen.

Ikke som i hele tiden - men som i lige her på mit asyl.

Her kan jeg ikke længere frit åbne op - hudløst - uden forklaringer, uden undskyldninger - lige præcis fortælle, beskrive hvilken følelse der rammer mig i sekundet.
Og den følelse der rammer i dét stopper en hel proces, jeg i årevis har klamret mig til for at forstå mig selv.
En proces, der råt for usødet kan sætte mig år tilbage i sindsstemning, men også få mig til at tilgive mig for valg jeg har taget.

Fortiden synes altid enklere, og hvorfor tog man ikke altid det rigtige valg?

For de sidste 5 år af mit liv har jeg alle mine overvejelser, dilemmaer, følelser af forpligtelser und so weiter skriblet ned et eller andet sted i universet. Og det hjælper mig.

Men måske er det ikke en begrænsning - at være blevet opdaget. Måske er det muligheden for endnu en ny start - jeg har trods alt hvilet her i 3-4 år (?).

Starte fra bunden - et nyt bloggernavn - en ny måde at fortælle min historie på

En historie som jeg personligt bliver en større og større del af.

Selvom dramaet svinder ind - år for år - (gud ske tak og lov)
Spiseforstyrrelse - overgreb - pårørende - psykiatri skulle alt sammen gerne fylde mindre - men når det fylder vil jeg have rum til mit udtryk. Og det vil jeg arbejde på. I den grad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar