tirsdag den 2. oktober 2012

Om at give slip

På en diffus og altid forvirrende måde handler livet i mange henseender om at sige farvel. Om at erkende, at det, der engang var, er væk og lade det glide ud i ens hukommelse til et måske lykkeligt minde, måske til en erfaring, måske lade det glide ud til at være ingenting - for det skulle aldrig have været.

Vi bor steder, kender mennesker, har rammer, lever på hver vores næsten ens måde, der alligevel er livsforandrende forskellige - efter hver vores idé om, hvordan verden er, og hvordan den burde være.

Jeg har givet slip.

Givet slip på den første lejlighed jeg har boet i alene, og er flyttet ind i en ungdomshybel.
Givet slip på en forelskelse, og en drøm om, hvordan mit liv ville være med ham.
Givet slip på at være en person, jeg ikke er.

I sekunder stod jeg stille, indtil jeg tabte alt. Og jeg er overbevist om, at det var meningen.

Siden sidst har jeg: 

.. adskillige gange mødt eks + ny kæreste sammen.
.. haft lyst til at tude hver gang.
.. ofte gjort det.
.. mødt eks alene en aften, hvor jeg fik sagt til ham, at jeg synes, at den måde han har behandlet mig på er respektløs og til grin. Han reaktion var at grine af mig, og sige, at jeg skulle komme videre med mit liv.
.. grint af eks.
.. fundet ud af, at jeg er så meget videre. Det ændrer bare ikke på, at han har gjort mit studieliv meget sværere, og at jeg føler mig latterliggjort.

.. været startet i behandling.
.. været til diætist.
.. tabt mig 6,7 kg på en måned.
.. fået at vide, at jeg nu er i et overvejelsesforløb, hvor de beslutter om, jeg er for syg til det sted.
.. efterfølgende kæmpet for at spise 2-3 måltider om dagen.
.. indset at afføringsmiddel er en dårlig idé. Specielt når man også kaster op. Det er opskrift på død.
.. indset, at jeg ikke vil dø.

.. kæmpet hårdt for at følge med på mit studie, selvom mine tanker har været et andet sted.
.. kæmpet på mit arbejde, selvom jeg aldrig føler, at jeg gør det godt nok.
.. fået bekræftelse i, at det ikke er godt nok. Men at det er okay.

.. været indblandet i en tragedie, der har været oppe i medierne - derfor kan jeg ikke sige så meget. Men det har været hårdt og har været tæt på.

.. virkelig nydt at være flyttet! Jeg bor et vidunderligt sted. Og alle mine yndlings mennesker bor så tæt på, jeg ser dem hele tiden. Og det gør en kæmpe forskel for mit humør, min hverdag og min fightervilje.

.. kysset med 3 forskellige.
.. været på dates med 2.
.. valgt den ene.
.. kæmpet for at være et menneske, man har lyst til at have i sit liv. Og det er nok ved at lykkedes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar