fredag den 15. marts 2013

Vejen til min start

Det virker som om alle er meget optagede af en start og en slut. En kronologisk linje imellem syg og rask, som jeg længe har ledt efter, men forgæves.
Jeg har ingen datoer for hvornår sygdommen startede, men jeg ved, at i kraft af, at den voksede sig større og fyldte de fleste aspekter af mit liv, kunne den mærkes i hvert et åndedræt. Min spiseforstyrrelse var den luft jeg trak ind i hvert et gisp min udmattede krop kæmpede for at få lov til, for at leve.

Jeg ved heller ikke hvornår min livslyst tog over. Hvornår jeg stoppede med at trække vejret for at tabe mig, for min egen selvudslettelse, og startede med at trække vejret for at leve.

Helt konkret var min vej til den behandling jeg er i, og som hjælper mig sådan:

November '11: Indlæggelse, psyk. skadestue. Henvisning til egen læge, der begyndte ugentlige vejninger og samtaler. Og henviste mig til....

Marts '12: Distrikts psykiatrisk afdeling, hvor jeg ugentlig gik til psykolog Kirsten, der desværre ikke hjalp mig så meget. Selvom hun skulle behandle mig for depression.

Maj '12: Indlæggelse på lukket psykiatrisk afdeling. Forværring af spiseforstyrrelse og depression. Distriktspsyk. lavede henvisning til Stolpegården.

August '12: Start på Stolpegården

September '12: "smidt ud" af ordinært forløb pba. for stort vægttab

Oktober '12: Start på overvejelsesforløb, hvor jeg skulle finde ud af, om jeg ville være i behandling.

December '12: Startede i gruppeterapi på Stolpegården.

Indtil oktober '12 opdaterede jeg bloggen jævnligt, og det er derfor der min historie mod min start på kampen mod spiseforstyrrelsen starter.

To be continued.......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar