mandag den 21. marts 2011

Krop umuligt forvirret

Min opfattelse af egen krop er fuldstændig bims. Mit BMI fortæller mig, at jeg er overvægtig, men når jeg ser på billeder af mig selv, kan jeg synes, at jeg ser ganske normal ud. Godt. Så her får i et par billeder, og jeg har ingen idé om, hvorvidt jeg er virkelig fed eller bare normal 


 Billede af mine ribben, som er tydelige. Men jeg har et BMI på 29??
 Lår.

Måske lidt grænseoverskridende for nogen, men egentlig mest et billede til mig selv. For at vise, hvor lang tid siden det er, at jeg har skåret i mig selv. Og at mine ar også er en del af mig. 


Jeg ved godt, at jeg er lidt langt ude. Og jeg undskylder. For jeg har ikke en spiseforstyrrelse, ikke mere end alle har. For det er et generelt problem i samfundet, ihvertfald for kvinder, at man kan ikke blive sund nok. Og for det meste handler sund om mindst mulig kalorier.
Jeg kan glæde omverdenen med, at jeg idag har indtaget omkring 1000, hvilket er ca. det dobbelte af, hvad jeg normalt ville stræbe efter.

4 kommentarer:

  1. Det er ikke en tyk pige jeg ser på billederne - selvom det naturligvis kan være svært at se. Man skal huske at BMI er et statistisk værktøj, og ikke velegnet til individuel diagnose.

    En BMI på 29 svarer til 84kg for en typisk kvindehøjde som 1,70. Med mindre man har en meget atypisk kropsbygning, eller er ekstremt muskuløs, lyder det af ret meget. Er du sikker på at du har regnet rigtigt?

    Solo

    SvarSlet
  2. Jeg er 180 og vejer 95 kg. Har ikke selv regnet det ud, men bare tastet det ind i en dims her på nettet.

    SvarSlet
  3. 95kg?!? Det er faktisk meget, og slet ikke hvad jeg ville have gættet ud fra dine billeder.

    Vi har nogenlunde samme BMI og der er ingen tvivl om at jeg vejer for meget. Det er ret synligt.

    Solo

    SvarSlet
  4. På vægten stod der 94,6 kg i går aftes. Næ, altså jeg synes heller ikke, at det er så slemt. Jeg er ingen steg i luften; har både hofte, lår og numse. Men jeg har bare altid været tung. Da jeg vejede 90 kg for nogle år siden spurgte jeg folk, hvad de troede jeg vejede, ingen løgne. Alle sagde omkring 70 kg. Jeg forstår det ikke.

    SvarSlet