fredag den 24. august 2012

Kopi af mail til studievejleder

Kære Studievejleder 

Lad mig starte med at skrive, at jeg er utrolig glad for min uddannelse.

Jeg havde en fantastisk studiestart i februar, hvor jeg mødte min søde klasse og endda min kæreste, der er et par semestre videre på uddannelsen. 
Efter en indlæggelse på psykiatrisk skadestue i november modtog jeg fra marts behandling for svær depression og spiseforstyrrelse i distriktspsykiatrien. 
Mine problemer overskyggede desværre mit nye forhold, og vi gik fra hinanden. 

Min spiseforstyrrelse overtog fuldstændig derfra. Jeg nægtede at spise noget i de efterfølgende otte døgn, og blev derfor indlagt på Bispebjergs lukkede psykiatriske afsnit. 
Mine behandlere blev klar over, hvor alvorligt sygdommen havde fat i mig. Jeg blev flyttet til en åben afdeling med udvidet observation, da jeg igen begyndte at spise. 
Kort tid efter udskrev jeg mig selv, for at komme tilbage til livet. 

I løbet af sommerferien har jeg fået at vide, at min ekskæreste har fået en ny kæreste. En pige fra min klasse. 
Det satte mange tanker igang om hvorvidt jeg var i stand til at fortsætte. 

Jeg har symptomer på alle tre spiseforstyrrelser, og distriktspsykiatrien er ikke rustet til at hjælpe mig.
Derfor starter jeg akut behandling på Psykoterapeutiskcenter på mandag.
Jeg er SÅ indstillet på at få det bedre. 

Jeg besluttede mig for at fortsætte, men da jeg så, at jeg var i studiegruppe med min ekskærestes nye kæreste mistede jeg alt modet, og havde lyst til at droppe helt ud. 
Men jeg er virkelig glad for uddannelsen, og klarede mig endda til et 12-tal i min 1. årsprøve. 

Jeg er fuldstændig klar over, at personlige problemer og kærestesorger ikke er noget I kan tage hensyn til. 
Alligevel skriver jeg til dig for at høre, om jeg kan komme i en anden gruppe, da det føles alt for svært at skulle cope med studie, eks, hans nye kæreste og behandling. 
Jeg vil virkelig gerne fortsætte, men kan ikke se hvordan jeg skal kunne i sådan et studiemiljø. 
Dette er selvfølgelig ikke noget, der skal tages hensyn til resten af uddannelsen - lige nu er det bare så tæt på. 

Jeg håber virkelig, at du kan forstå min situation og hjælpe mig. 

Mvh

Ditte

3 kommentarer:

  1. Fuck om de kan tage hensyn til det - det SKAL de sgu da !!!!
    Håber virkelig du kommer igennem det og kan gennemføre din uddannelse, har ikke megen forstand på spiseforstyrrelser, men kærestesorger og nye forhold in your face kan jeg desværre godt relatere til, og det synes jeg er mere end nok og gå og bøvle med.
    Varme tanker herfra <3

    SvarSlet
  2. Love din vej!!! Har fået svar, og jeg er kommet i en ny studiegruppe pga. hele min situation! Græd seriøst af glæde, da jeg læste mailen :D

    SvarSlet