mandag den 20. august 2012

Vi er ikke de eneste, der har tabt det vi har haft. Ensomhed er mere udbredt, end kræft.

Absolut druknet og forvandlet til en helt uden magi vaklede jeg og listede hans billede og bryllupstørklædet ned i hans lomme. Og da han gik,
gik han
som om han kom igen
Selvom han kun efterlod de tomme ord "Hej hej skat"

Al tomheden overvældede mig og jeg forsvinder forvildet ind i hans ord kun for at huske alt det, jeg vil

Beruset forlod jeg bar efter bar
efter kun sekunder
fordi magi forsvinder
og det sted, hvor han skulle have stået
ikke gør

Og det her stykke føles som om det har taget flere millioner år at skrive
og mindst lige så mange forsøg 
For det er svært at beskrive følelsen af
egentlig ikke at falde
men at mærke et spinkelt håb helt briste og forsvinde 
når jeg ikke troede, at jeg havde håb

Men det var kun mig, der mødte op
For allerede ugen efter, hvor jeg lige var blevet udskrevet
Og prøvede at lære at gå
for tusinde gang
Mødtes hans og hendes læber
Og har været uadskillelige lige siden

Og imens informationerne væltede ind over mig
Prøvede jeg at finde noget tøj
der kunne gøre
at jeg lignede en helt anden

Men mine bare ben kollapsede under mig
Og jeg lå på gulvet, begravet
i tøj og tanker
Og har slet ikke mere
at give noget som helst af


Ingen kommentarer:

Send en kommentar