tirsdag den 31. januar 2012

Så sad han der. Som om han fandtes i virkeligheden, som om han var levende.

Tirsdag blev det i dag. Og mit sind har haft kredset så meget om mad og vægt, at jeg ikke havde lagt mærke til det. Ikke før jeg fik fri fra arbejde og pludselig stod i metroen og var på vej hen til ham.

Inde i mit hoved var han vokset til et monster, der ville bide hovedet af mig, bebrejde mig, skælde mig ud, udnytte mig og såre mig i løbet af de første sekunder. Men så stod han bare der, ved siden af sin cykel med røde kinder, kort hår, vand i øjnene og et stort smil, da han fik øje på mig.

Han gav mig et kram, og vi gik hen til caféen. Min søster stod udenfor med en af hendes venner, så jeg fik ret hurtigt overbevist ham om, at der skulle vi ikke hen.
Vi gik hen til en anden café, fik vores kaffer og smalltalkede om ikke-vigtige ting i en times tid. Så gik vi tilbage. Krammede farvel, og det var det.

Var et rod af tanker, imens jeg gik hjem. Han er bare en mand, et menneske. Som engang var 27 år og havde sex med en 16-årig pige. Og han troede virkelig, at det var det hun ville, og kun det. Han syntes, hun var smuk, sjov, klog og at de havde god sex. Men en dag blev han forelsket i en anden. Når man satser, risikerer man at tabe. Og sådan er det i al kærlighed. Og alt muligt gik galt.
Og måske er den ikke længere.

Jeg ved ikke, hvad hans intentioner er. Ved ikke, om det skal være mere nu. Men vi drak en kop kaffe, fik en sludder for en sladder og vist, hvem vi hver især er i dag her 3 år efter vi mødtes.

(Forresten har kokken skrevet. Ham jeg var sammen med i starten af januar. Første gang jeg hører fra ham siden. Hvad fanden er meningen. Ved ikke, om jeg er sur eller glad. Men ved, at jeg nok ikke burde have mænd i mit liv lige nu.)

2 dage til skolestart.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar